Legendák és lóerők
Igazi gépcsodák sorakoztak fel július 8-án a Templom téren; a világ legkeresettebb márkájának sportautóit csodálhatták meg ott az érdeklődők. A Ford Mustangok később konvojban átvonultak a fürdőbe, ahol a vendégek is szemügyre vehették a legendás járműveket.
Farkas Viktor az 1750 tagot számláló Mustang Hungary Team, azaz a Mustang Lovagok Klubjának egyik alapítója lapunknak elmondta, hogy a hobbi autósklub három éve alakult, tagjainak többsége rendelkezik Ford Mustang gépjárművel. A tagok a családjukkal rendszeresen vesznek részt közös programokon, kirándulásokon, így az egész família jól jár, hisz apu vezeti a Mustangját, anyuci megnézheti a látványosságokat, strandolhat, a gyerekek fagyizhatnak, együtt van a család. A klub rendszeresen jótékonykodik, a hitvallásuk pedig: „Mire valók a gyerekkori álmok, ha nem azért, hogy megvalósítsuk őket?”
Viktor beszélt a Mustang-legenda kialakulásáról is. Ezt a típust Caroll Hall Shelby építette meg egy Mustang GT350-es modellből, nagy figyelmet fordítva a légellenállásra is. Igazi V-motoros erőforrást épített, ami Amerikában megdobogtatta a szíveket. A Ford Mustangnak hat generációja van, illetve fél éve debütált a hetedik generációs modell is. Ebből az egyik generáció a Shelby GT500-as, az Eleanor, amelyet a Tolvajtempó című film tett legendássá. Azt tudni kell, hogy az Eleanor, mint Mustang-típus sosem létezett. Viszont napjainkban aukciókon, Eleanor néven, százmilliókért árulják ezt a típust. Ugyanígy nagy legenda a Bullitt, amely az 1968-ban bemutatott San Francisco-i zsaru című film miatt vált ismertté, hiszen a főszereplő, Steve McQeen egy első generációs Bullitt-tal szaggatta az aszfaltot. Ez a típus egyébként a Ford Mustang családon belül is egy külön kategóriát nyitott, levédették a színét is. Ezt a modellt 5 évenként adják ki egy exkluzív körnek.
A Templom téren sorakozó Mustangokat sokan megcsodálták, többeknek azt is megengedték a tulajdonosok, hogy beleüljenek a sportkocsikba. A felsorakozott gépek azonban nem csak a szemeket kényeztették, olykor azért felbőgtek a motorok is.
Ám egyszer csak csend lett… A térre ugyanis, nem éppen „tolvajtempóban”, be-
gurult egy Eleanor, és érthetően minden tekintet felé fordult. A legendás 760 lóerős autó tulajdonosa, Nagy Sándor szerint a Ford mérnökei a 2020-as modell tervezéskor azt a célt tűzték ki, hogy ez a Shelby GT500-as legyen minden idők leggyorsabb, közúton is használható Mustangja. Ezért exkluzív hajtásláncot építettek az autóba, ami új szintre emeli a gép teljesítményét és a forgatónyomatékát. A nagy méretű, szögletes hűtőnyílások és az erőteljes formavilágú gépháztető miatt az autó olyan fenyegető látványt nyújt, mint egy modern sugárhajtású vadászgép.
– Jelenleg világszerte keresettek az amerikai sportautók, így természetesen hazánkban is, hiszen változatlanul sokak álma az, hogy hatalmas motorú és teljesítményű sportautóval élvezzék a vezetés élményét, érezzék a nyers erőt – szögezte le Nagy Sándor, aki az amerikaivasak.hu weboldal, illetve az amerikai sportautókat forgalmazó Solymár-Szalay Kft. munkatársa.
■ Medvéssy Lajos