Magazin cikkek

A gimiről - a gimiért: mindhárman itt végeztek

A volt Béri Balogh Ádám Gimnáziumról szóló rovatunkban három testvért kérdeztünk arról, milyennek élték meg a gimis éveket: mi az, amit szerettek, illetve visszatekintve mit tekintenek különösen hasznosnak az ott tanultakból. Nagy-Schvarcz Johanna, dr. Schvarcz Csaba és Schvarcz Viktória válaszolt nekünk.


– Kifejezetten jó emlékeket őrzök a gimis évekről, örömmel gondolok vissza erre az időszakra. A helyi gimi elsődleges előnye az, hogy közel volt, nem kellett utaznom, így rengeteg időt megspóroltam. A szabad délutánok során pedig számos különórán és edzésen tudtam részt venni, vagyis több területen fejleszthettem a készségeimet. Kifejezetten hálás vagyok továbbá azért, hogy tanáraim támogatták a nyelvtanulásunkat, megteremtve az előrehozott érettségi és a nyelvvizsgára való felkészülés lehetőségét – mondta Viktória.

– A gyermekeimmel foglalkozó tanárok egytől-egyig szívüket, lelküket beletéve teljesítettek, nagy hangsúlyt fektetve az idegen nyelvekre. Minden gyermekemnek sikeres nyelvvizsgái lettek már a gimnáziumban –fűzte hozzá a gyermekek édesanyja, Judit.

Különlegességnek számított a mazsorettcsoport, mely az intézményben működött, és mindkét lány részese lehetett. A sportra mindig is nagy hangsúlyt fektetett a család, mely az intézmény falai közt is elérhető volt. Johanna elmondta, Csíkos Mártonné szerettette meg vele a testmozgást, mely gyógyír testnek és léleknek egyaránt, és elkíséri őt egy életen át. Jelenleg gyógypedagógus Budapesten, imádják a gyerekek. Sokat merít a gimnáziumi éveiből pedagógusi pályafutása során. Kitűnő tanárai munkásságát a mai napig becsüli, és sokszor eszébe jutnak a hétköznapjai során. Példamutató magatartása hitelessé teszi a fiatalok szemében, már a negyedik maratonját futotta le.

– Mivel nem kellett sokat utaznunk egy elérhető gimnáziumért, az így megspórolt időt sportolásra, zenélésre, egyéb iskolán kívüli tevékenységekre, például rajz különórákra tudtam fordítani – hangsúlyozta Csaba. – Miután az iskolát tagintézményként 2005-ben összevonták a keszthelyi Asbóth Sándor középiskolával, lehetőségünk nyílt az összevont iskola sportéletébe is bekapcsolódni. Ennek keretében több osztálytársammal jártunk az iskola kézilabdaedzéseire, illetve versenyekre, például Pécsre diákolimpiára. Emellett az osztályunkkal iskolák közti vetélkedőkre tudtunk menni osztálykirándulások illetve idegen nyelvű kirándulások alkalmával. Komáromba, Bécsbe is eljutottunk, nyaranta pedig Tatára mentünk többször táborozni – nosztalgiázott Csaba. – Több remek tanárunk is volt, kiemelném Horváth-May Imréné kémiatanárnőt, akinek a segítsége szükséges volt ahhoz, hogy sikeres kémia érettségit tegyek, és ez által felvételt nyerjek a Semmelweis Egyetem Általános Orvosi Karára. Kiváló tanárunk volt Németh Béláné tanárnő is, aki történelemből oktatott minket rendkívüli felkészültséggel és alapossággal. Továbbá pár évig tanított minket Bíróné Mihályfi Erzsébet matematikából, akinek sikerült megcsillantania az egyébként számomra száraznak tűnő tantárgy szépségeit. Mindhárom pedagógus kiemelkedő és megyei szinten is elismert tanárok voltak. Az osztályunk kifejezetten az utolsó évre kovácsolódott össze, ekkor közösen mentünk húsvéti locsolásra, bolondballagásra. A „hivatalos” összejövetelek – szalagavató, érettségi bankett – mellett rengetegszer jöttünk össze egy-egy szülinap vagy „hegyi buli” kapcsán. Bár én már Budapesten élek, több osztálytársam is Zalaszentgróton maradt, és szerencsére az osztály magja azóta is tartja a kapcsolatot. Tavaly volt a 15 éves osztálytalálkozónk, amelyen osztályfőnökünk, Kovács Zoltán tanár úr és az osztály fele részt tudott venni. Méltó módon ünnepeltük meg az örömteli újratalálkozást. Zalaszentgrót mindig is egy különleges helyet foglalt el és fog elfoglalni a szívemben – fogalmazott mondta Csaba.

– Én egyébként ma sem döntenék másképp. Ha újra választás előtt állnék, most is a Béri Balogh Ádám Gimnáziumot jelölném továbbtanulásom színteréül – szögezte le zárásként Viktória.

Johanna gyógypedagógus, Viktória jogász, Csaba pedig kutató lett. Innen indultak, egy több évtizedig sikeresen működő gimnáziumból, melyben az oktatók a gyermekekért tevékenykedtek, intelligens polgárokat nevelve a jövő társadalmának.

● BARTUS BABETT